Loading...

"Μαρία Πενταγιώτισσα" του Μποστ από τον Όμιλο Ελληνικού Θεάτρου του Κολλεγίου Ανατόλια

 

Θεσσαλονίκη 26 Ιανουαρίου 2017

 

Ο Όμιλος Ελληνικού Θεάτρου του Κολλεγίου Ανατόλια

 

και η Μαρία Πενταγιώτισσα του Μποστ

 

σε μία επετειακή συνάντηση

 

για τα 30 χρόνια του Ομίλου

 

 

 

Πρεμιέρα Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

 

 9:00 μ.μ. Θέατρο Παππάς, Κολλέγιο Ανατόλια

 

 

 

‘’Αγαπιτοί μας θεατέ, ίμεθα εφτιχισμένοι

 

που ος εδό ευτάσατε σχεδών ενθουσιαζμαίνοι.

 

Θα μιραστίτε μια χαρά μαιγάλη με ιμάς

 

Τρειάντα χρώνια έκλισε ετούτη η ομάς’’

 

 

Μα τρελάθηκε ο Μποστ; Είκοσι χρόνια πεθαμένος και συνεχίζει τις φάρσες; Η Μαμά Ελλάς πήρε τα παιδιά της και ανέβηκε στους Πενταγιούς, οι οποίοι πλέον εδρεύουν στην Καπουτζήδα! Αμ το άλλο; Η Ανεργίτσα συνδιαλέγεται με έναν  υπουργό της κυβέρνησης και ο Θανάσης, ο αδερφός της Μαρίας της Πενταγιώτισσας, διαφημίζει γιαούρτια, τυριά, μαλακτικά ρούχων και σαμπουάν. Το μόνο που έχει απολύτως δικαιολογημένη θέση σε αυτήν τη σουρεαλιστική πανδαισία φωνών και χρωμάτων είναι το ΠΑΡάλογο.

 

Όποιος δεν εννόησε πράμα, να προσέλθει στο Θέατρο Παππάς του Κολλεγίου Ανατόλια, στις 27, 28, 29 Ιανουαρίου και 3, 4, 5 Φεβρουαρίου, στις 9 μ.μ.

 

Ο 30χρονος Όμιλος Ελληνικού Θεάτρου θα δώσει εξηγήσεις…

 

 

Ο Μποστ, (Χρύσανθος Βοσταντζόγλου ή Μέντης Μποσταντζόγλου, ζωγράφος, γελοιογράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, δημοσιογράφος και… αποτυχημένος πολιτευτής γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1918 και έφυγε από τη ζωή τον Δεκέμβρη του 1995. Ευτυχώς είχε προλάβει ως τότε να γαλουχήσει γενιές και γενιές με τους χιουμοριστικούς πίνακές του, τα ζωγραφικά χρονογραφήματά του, τα σατιρικά θεατρικά του, την εσκεμμένη ανατρεπτική γλωσσική παραμόρφωση και ανορθογραφία του, τους παράδοξους στίχους του και τα πολιτικά κείμενά του σε εφημερίδες και περιοδικά. Η «Μαρία Πενταγιώτισσα» αποτελεί ένα από τα πιο γνωστά έργα του για το θέατρο για το οποίο έγραψε επίσης «Το Ημερολόγιον μιας χήρας. Δοκίμιον διά έργον “δύο εφχάριστων ορών”», «Δον Κιχώτης», «Όμορφη Πόλη», «Φαύστα», «Μήδεια» κ.ά.

 

 

 

Μαρία Πενταγιώτισσα του Μποστ

 

Σκηνοθεσία – διασκευή κειμένου – οργάνωση παραγωγής: Θανάσης Φωτιάδης

 

Σκηνογραφία: Φένια Κουλούση

 

Φωτογραφίες: Γιώργος Χρηστάκης

 

Παραστάσεις 27, 28, 29 Ιανουαρίου & 3, 4, 5 Φεβρουαρίου 2017

 

Ώρα έναρξης: 9:00

 

Πληροφορίες – κρατήσεις θέσεων: 2310 398 373

 

 

Τα έσοδα της παράστασης της 3ης Φεβρουαρίου 2017 θα διατεθούν στο ΚΕ.ΠΕ.Π «Άγιος Δημήτριος» για τη στήριξη του κοινωνικού του έργου.

 

 

 

 

 

Λίγα λόγια για το ελληνικό και ελληνόφωνο θέατρο στο Κολλέγιο Ανατόλια

 

και για τον Όμιλο Ελληνικού Θεάτρου

 

Η ιστορία του ελληνικού και ελληνόφωνου θεάτρου στο Κολλέγιο «Ανατόλια» είναι μακρά, και κάποιες αμυδρές όσο και αβέβαιες φανερώσεις του ανιχνεύονται στα πρώτα χρόνια λειτουργίας του σχολείου, στα τέλη του 19ου αιώνα, στη Μερζιφούντα του Πόντου. Βεβαιωμένες θεατρικές παραστάσεις έργων του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου στην ελληνική γλώσσα, υπό την καθοδήγηση σημαντικών Δασκάλων του σχολείου, γνωρίζουμε από τη δεκαετία του ’50, όταν το «Ανατόλια» βρισκόταν πλέον σε ασφαλές ελληνικό έδαφος.

 

Το 1985, με πρωτοβουλία των φιλολόγων καθηγητών Παναγιώτη Αντωνίου και Βενετίας Ευσταθίου, ιδρύεται ο Όμιλος Ελληνικού (ως το 1990 Κλασικού) Θεάτρου. Η νέα θεατρική ομάδα θα αποτελέσει τομή στην πολιτιστική ζωή του σχολείου, καθώς στόχος των δύο καθηγητών είναι να δώσουν θεσμικό και σταθερό ρόλο στο ελληνικό θέατρο, που ως τότε είχε χαρακτήρα ασυνεχή και περιστασιακό.

 

Ο Όμιλος συνεχίζει την 30χρονη αδιάλειπτη παρουσία του στα πολιτιστικά δρώμενα του σχολείου υπό την καθοδήγηση των φιλολόγων καθηγητών Θανάση Φωτιάδη και Ήβης Καζαντζή.

 

Τη δράση του Ομίλου, ο οποίος εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος εξωσχολικών δραστηριοτήτων του Κολλεγίου Ανατόλια, υποστηρίζουν με την αδιάκοπη όσο και πολύτιμη συμμετοχή τους απόφοιτοι-παλαιά μέλη της θεατρικής ομάδας.

 

Σκοπός του Ομίλου είναι η διάδοση της θεατρικής παιδείας στο σχολείο, η επαφή των μαθητών με το θεατρικό είδος, αρχαίο και σύγχρονο, και η ανάπτυξη της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της ευθύνης των μελών του, παράλληλα με την επαφή τους με το θέατρο.

 

 

 

 
 
 
 

Φωτογραφίες: Γιώργος Χρηστάκης

 

Share